Opvolging Bezoekers: Hoe je bezoekers tot klanten maakt

Waarom is opvolging van bezoekers belangrijk?

Wanneer je een website hebt, is het doel van deze website om bezoekers te trekken. De vraag is echter: wat doe je met deze bezoekers? Je wilt niet alleen bezoekers onderdompelen, maar ook klanten. Daarom is het belangrijk om deze bezoekers te volgen en ze te begeleiden in hun reis naar een aankoop.

Daarbij is het belangrijk om dat slechts een klein percentage van uw bezoekers direct een aankoop zal doen te behalen. De overgrote meerderheid zal nog verder rondkijken, prijzen vergelijken en informatie verzamelen voordat ze een beslissing nemen. Het is daarom essentieel om je bezoekers op de juiste manier op te volgen en te begeleiden.

De verschillende fasen in de klantreis

Om je bezoekers op de juiste manier te volgen, is het belangrijk om te weten in welke fase van de klantreis ze zich bevinden. De klantreis bestaat uit verschillende fasen:

1. Bewuste formulering

2. Overwegen

3. Beslissing

4. Aankoop

5. Dienstverlening

Deze fasen lopen over elkaar heen en kunnen worden beschouwd als een trechter waarbij het aantal bezoekers afneemt als ze verder in de trechter komen.

Fase 1: Bewustwording

In de actieve fase zijn mensen zich nog niet bewust van jouw organisatie of product. Ze zijn op zoek naar informatie en zullen vaak gebruik maken van zoekmachines om hun informatiebehoefte te vergaren. In deze fase is het belangrijk om gevonden te worden en te zorgen voor relevantie. Daarom kun je bijvoorbeeld contentmarketing inzetten, zoals een blog of whitepaper.

Fase 2: Overweging

In de overwegingsfase zijn mensen zich bewust van uw organisatie van het product, maar ze hebben nog geen definitieve beslissing genomen. In deze fase is het belangrijk om informatie te bieden die aansluit bij de informatiebehoefte van de bezoeker. Vragen die ze moeten worden beantwoord en eventuele twijfels moeten worden weggenomen. Dit kun je bijvoorbeeld casestudy's inzetten.

Fase 3: Beslissing

In de besluitvormingsfase heeft de bezoeker voldoende informatie en is het tijd om een ​​beslissing te nemen. In deze fase is het belangrijk dat de bezoeker geniet van het product van de dienst en eventuele obstakels weg te nemen. Dit kan een voorbeeld zijn van het aanbieden van een proefperiode of het bieden van extra garantie.

Fase 4: Aankoop

In de aankoopfase besluit de bezoeker om tot aankoop over te gaan. Het is belangrijk om de bezoeker op een professionele en persoonlijke manier te begeleiden. Het is daarom van cruciaal belang dat de bezoeker erop vertrouwt dat hij een betrouwbare partij heeft.

Fase 5: Service

In de servicefase is het belangrijk om de klant de juiste service te bieden en ervoor te zorgen dat ze blij en tevreden zijn. Als de klant tevreden is, zal hij of zij sneller terugkeren als klant en ook een grotere aanbeveling doen.

Opvolging bezoekers per fase

Er zijn verschillende manieren om je bezoekers te volgen in de verschillende fasen van de klantreis. begonnen enkele voorbeelden:

Fase 1: Bewustwording

In deze fase is het belangrijk om de bezoeker te laten weten dat je bestaat. Je kunt beperkt gebruik maken van advertenties van social media, maar ook van zoekmachineoptimalisatie. Het is belangrijk om te zorgen voor relevante inhoud die voldoet aan de informatiebehoefte van de bezoeker.

Fase 2: Overweging

In deze fase is het belangrijk om de bezoeker te voorzien van informatie die kan worden aangesloten bij de informatiebehoefte van de bezoeker. Dit kan bijvoorbeeld door het gebruik van nurture-campagnes. Hierbij stuur je regelmatig e-mails met relevante informatie naar de bezoeker.

Fase 3: Beslissing

In deze fase is het belangrijk om de bezoeker te verrassen om tot aankoop over te gaan. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken om een ​​chatfunctie op de website te maken. Daardoor kun je elke twijfel wegnemen en vragen direct beantwoorden.

Fase 4: Aankoop

In deze fase is het belangrijk om de bezoeker op een persoonlijke en professionele manier te begeleiden. Hiermee kunt u bijvoorbeeld een persoonlijke welkomstpagina na aankoop gebruiken. Ook kun je de bezoeker regelmatig op de hoogte houden van de voortgang van hun bestelling.

Fase 5: Service

In deze fase is het belangrijk om de klant tevreden te houden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het bieden van goede ondersteuning en het snel en oplossen van eventuele problemen.

Conclusie

Alles met al is het voorgaande van bezoekers om van bezoekers te maken. Door te begrijpen in welke fase van de klantreis de bezoeker zich bevindt, kun je de bezoeker op de juiste manier volgen. Daarbij is het belangrijk om relevante inhoud te bieden die aansluit bij de informatiebehoefte van de bezoeker. Verder is het belangrijk om de bezoeker op een persoonlijke en professionele manier te begeleiden.

Ook interessant

Tijdregistratie

Tijdregistratie in het bedrijfslevenTijdregistratie is van groot belang voor het bedrijfsleven. Het helpt bij het beheren van de productiviteit van m ...

Lees verder

Beheer Bezoekers

Bezoekers van het Management: Hoe te Combineren Time Opname Met Video-en Audio-OpnameTijdregistratie is een belangrijk aspect van de bezoekers manage ...

Lees verder

Opvolging Bezoekers

Opvolging Bezoekers: Hoe je bezoekers tot klanten maaktWaarom is opvolging van bezoekers belangrijk?Wanneer je een website hebt, is het doel van deze ...

Lees verder